Användarprofil

Uppgifter
Användarnamn Zoulz
Email
Besök 44
Hemsida http://www.evokian-studios.com
Plats (stad)
Senaste besök 18:02 - 2:a Oktober 2005
Poster i forumet 30
Varningar 0
Grupp Medlem
Medlem sedan 21:12 - 12:a September 2005
Artiklar och filer
Lär dig DirectGraphics 9 - Del 1 Artikel - C C++ C#

Foto

Foto av Zoulz
Jag

Avatar


Warcry

Presentation av Zoulz

Tjena,
Det är jag som är Tomas. Jag har sysslat med programmering sen barnsben och går för tillfället på en spelprogrammeringsutbildning i Kramfors (www.powerhouse.net). Mitt mål här i livet är att bli en dataspelsutvecklare.

När jag inte programmerar, så brukar jag spela dom fåtal spel jag finner roliga (Görs så dåliga spel nuförtiden) eller så försöker jag komma ikapp med det verkliga livet. Filmer är nått jag är fånigt förtjust i också.

Förövrigt är jag 27 år gammal och är bosatt i Stockholmsområdet med min sambo.

Ser fram emot 'City of Villains' eftersom CoH var rätt roligt och nyskapande. Jag har min 'main' World of Warcraft karaktär på Draenor (Horde förstås).

Senaste inläggen i forumet

Lär dig DirectGraphics 9 - Del 1
mm.. finns ingen andledning till att använda DD idag. D3D ger bra mkt bättre prestanda (hårdvaru-stöd), plus att man får tillgång till massa effekter som alpha-blending etc. det kräved rätt avancerad kodning i DD för att få snabb och bra.

Postad 19:28 - 27:e September 2005
Samarbete?
Hej,

Jag söker en eller flera duktiga c++ kodare att sammarbeta med.

Plus:
+ Goda kunskaper inom OOP.
+ Ha erfarenhet av grafikmotorn OGRE (www.ogre3d.org).
+ Kunna DirectX 9.

Jag var en av grundarna till gruppen Evokian Studios som nyligen har splitrats. Vi var oeniga om det dåvarande projektets framtid och det slutade med att jag blev kvar ensam i gruppen.

Jag har nu fått ett erbjudande från Lore Interactive www.lore.se (ett coaching-företag som jag sammarbetar med) att få hoppa på ett utav deras projekt (som dessutom redan har en poteniell kund).

Maila mig: tomas@evokian-studios.com
hemsida: www.evokian-studios.com


Postad 08:42 - 27:e September 2005
Lär dig DirectGraphics 9 - Del 1
hehe, egentligen finns ju inte DirectDraw längre. Den sista version av DD släpptes i DirectX 7. Fast man kan ju fortfarande komma åt det i API:et. Så man kan ju undra lite varför dom döpte om D3D till DirectGraphics. Det var kanske ett sätt att markera att nu kommer vi inte satsa mer på 2D utan nu är det bara 3D som gäller.

Postad 08:23 - 27:e September 2005
Lär dig DirectGraphics 9 - Del 1
I DirectX 8 bestämde sig Microsoft för att slå ihop allt som har med grafik att göra (D3D och DirectDraw) och så döpte dom om det till DirectGraphics.

Postad 09:08 - 26:e September 2005
Direct3D textures/sprites som ändrar storlek :(
    Citat av Celeron:
Vad är två potens? Bilden är 640x200.


Ah, då är det förmodligen det då. Höjden/bredden på bilden måste vara 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512 etc. En potens av 2.

Nvidia kort brukar klara texturstorlekar upp till 4096, medan ATI's max brukar vara 2048.


Postad 15:47 - 18:e September 2005

Skicka meddelande
Läs Zoulzs blog