Forum huvudsida -> Programmering -> Encryptkod (Nybörjar kritik)
Sidor: 1
| arkof | 17:52 - 16:e Mars 2010 | Post #1 | |
|
Medlem Inlägg: 8 Skicka PM |
Hej. Har läst nybörjar kursen här på sidan. Slängde ihop en encrypt kod, skulle vilja ha lite kritik på den, tex vad jag gjort fel / onödigt / dum / bra / smart osv. Vill lära mig därför frågar jag. Ganska lång kod, hoppas ni orkar läsa:
Ett exempel:
|
|
| martin310 | 18:28 - 16:e Mars 2010 | Post #2 | |
|
Medlem Inlägg: 234 Skicka PM |
Kan inte mycket om krypterning men om du använder ett lönsenord till encryptionen och gör om texten till bytes och sedan komprimerar den skulle den blivit ännu svårare att knäcka. ------------------------- Hmm... Singnatur Hmmm... Crazy Banana Collectors Game Studios - eller är det Game Studio??? |
|
| achnorr | 21:07 - 16:e Mars 2010 | Post #3 | |
|
Medlem Inlägg: 88 Skicka PM |
du går utanför strängen med ett tecken borde vara
ganska onödigt att ens göra en så simpel kryptering på stränglängden.
utanför strängen igen + att det tar upp onödigt med utrymme att skriva ut ny rad efter varje tecken. Det underlättar även att urskilja varje tecken om de följs av ny rad = lättare att "knäcka"
antar att du vill kolla om filen gick att öppna eller ej och då måste readFile.open("cng.drl"); ligga före if (!readFile) dvs.
utanför igen men det rättar du till med en random -1 och det är inte speciellt svårt att "knäcka" denna form av kryptering. översätter du varje tecken i filen till motsvarande heltal så ser du ganska direkt ett mönster. ------------------------- Ohhoo* |
|
| martin310 | 11:16 - 17:e Mars 2010 | Post #4 | |
|
Medlem Inlägg: 234 Skicka PM |
Jag gjorde denna nu i morse (C# med froms):
Koden för SHA512 är inte min. Den tar en sträng från användaren där den har ett lösenord. Och sedan tar den ett "nummer" eller rättare sagt: en sträng som den gör om till ett nummer. ------------------------- Hmm... Singnatur Hmmm... Crazy Banana Collectors Game Studios - eller är det Game Studio??? |
|
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> Encryptkod (Nybörjar kritik)
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2010-09-08 12:27
Vecka: 36
Besökare (Lista)
Inloggade: 1
Gäster: 22
Medlemmar (Lista)
Medlemmar: 1316
Senaste medlemmen: shaithan
Forum
Senaste inlägget: Python problem (17:37 - Igår, av jla)
Wiki
Senaste ändringen:
HAR (rev: 49, tid: 22:56 - 4:e Augusti 2009)
Chatt
#blinkenlights @ Freenode
Webbchatt
Provide you with an easy to use collection of hotels and accomodation in the Asian countries Thailand, Singapore, Malaysia and the island of Bali.
En internetbutik för dig som gillar smyckestillverkning. Du hittar glaspärlor i olika former och kulörer.
Bada.se har ett stort utbud av duschhörn.
Åtgärdar fuktskador och golvrenovering.
A pioneering force for over twenty years in developing and manufacturing car adaptation equipment for handicap and disability car with wheelchair transport.
En hemsida om garageportar och industriportar med avancerad portautomatik.
Ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att utföra styckvis kreditupplysning.
Här kan man köpa smycken som örhängen, halsband och armband i silver och med ädelstenar.
Offer exclusive travelling to Antarctica and Spitsbergen.
Arbetar med olika former av ekologiska produkter mot erosion och stödmurar i form av jordarmering.
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.