Forum huvudsida -> Programmering -> C++ dygnspassageuträkning
Sidor: 1
| Alkvettern | 12:29 - 1:a Mars 2010 | Post #1 | |
|
Medlem Inlägg: 5 Skicka PM |
Hej. Håller på med en uppgift där jag ska räkna ut sluttiden i en tävling. Dvs Sluttid - Starttid. Jag har fått till det ganska bra men det är en sak som inte fungerar. Det är om en löpare exv. startar kl 00.40.(10sek) och går i mål 00.30.(10sek). Alltså 23 timmar och 50 minuter senare. Jag klipper in en del av koden så får ni se.
I mitt exempel får jag svaret: "Sluttid õr: 0 tim -10 min 0 sek" Frågan är alltså, hur fixar jag till dygnspassagen? Tack |
|
| martin310 | 15:19 - 1:a Mars 2010 | Post #2 | |
|
Medlem Inlägg: 235 Skicka PM |
Jag tror du får lägga till en variabel som är dygn. ------------------------- Hmm... Singnatur Hmmm... Crazy Banana Collectors Game Studios - eller är det Game Studio??? |
|
| Alkvettern | 16:45 - 1:a Mars 2010 | Post #3 | |
|
Medlem Inlägg: 5 Skicka PM |
Japp, har en sån variabel. Fick inte med den förut. Har en const int dygn = 24*60*60 Har hittat en lösning på det också. la till följande kod: if(sluttid<starttid) { sluttid = sluttid+dygn; } |
|
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> C++ dygnspassageuträkning
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2010-09-09 14:21
Vecka: 36
Besökare (Lista)
Inloggade: 1
Gäster: 22
Medlemmar (Lista)
Medlemmar: 1316
Senaste medlemmen: shaithan
Forum
Senaste inlägget: Python problem (17:37 - Igår, av jla)
Wiki
Senaste ändringen:
HAR (rev: 49, tid: 22:56 - 4:e Augusti 2009)
Chatt
#blinkenlights @ Freenode
Webbchatt
Rätt ställe om du vill köpa bläckpatroner eller toner till din HP, Canon eller Epson skrivare.
Här hittar du spabad för både inomhus och utomhusbruk. Olika massagebad och swimspa för sköna stunder.
Vi lagerhåller etiketter med extremt hårdhäftande adhesive däcketiketter.
Utveckling och försäljning av system för fakturahantering, ekonomitjänster, affärssystem och projektredovisning.
annan solavskärmning i både trä och aluminium.
Culimar har ett stort utbud av köksinredningar.
Här har du en hemsida som handlar om nöjen och vart du kan äta lunch i Göteborg.
Här hittar du konferenslokaler för möten och helgkonferens i kombination med golf.
Hitta ett stort utbud av stenkrossar och transportörer.
Här kan du köpa tillbehör till mobiltelefon direkt i webbshoppen till oslagbara priser.
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.