Forum huvudsida -> Programmering -> Python problem
Sidor: 1
| jla | 17:37 - 13:e Augusti 2009 | Post #1 | |
|
Medlem Inlägg: 26 Skicka PM |
Hej alla! Jag har programmerat i C++ ett tag och tänkte prova på Python lite men jag har ett problem! När jag ska ladda ner IDLE:n från http://python.org/download/ Så här långt så går det bra... Jag klickar på: •Python 2.6.2 Windows installer (Windows binary -- does not include source) och laddar ner .msi filen. Nu kommer problemet. När jag kör windows installer så står det: Windows® installer har stött på ett problem och måste avslutas. Och om jag säger att jag vill ha mer information så står det: AppName: msiexec.exe AppVer: 4.5.6001.22159 ModName: msihnd.dll ModVer: 3.1.4001.5512 Offset: 00025eaa Tack på förhand! /jla EDIT: Använder Windows XP. Senast redigerad 08:43 - 14:e Augusti 2009 |
|
| martin310 | 11:26 - 30:e Augusti 2009 | Post #2 | |
|
Medlem Inlägg: 203 Skicka PM |
Det ser ut som det blir något konstigt med Windows Installer(vad logiskt) (det programmet som kör .msi paketet). Så ladda ner .exe versionen (borde finnas en sådan). ------------------------- Hmm... Singnatur Hmmm... Crazy Banana Collectors Game Studios - eller är det Game Studio??? |
|
| Vitdom | 08:43 - 31:a Augusti 2009 | Post #3 | |
|
Medlem Inlägg: 97 Skicka PM |
Pröva ladda ner filen igen, det kan vara fel på den. Pröva också att uppdatera ditt exemplar av Windows Installer. Det finns på Microsofts nerladdnignssida här: http://www.microsoft.com/downloads/en/default.aspx |
|
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> Python problem
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2010-03-10 09:41
Vecka: 10
Besökare (Lista)
Inloggade: 1
Gäster: 22
Medlemmar (Lista)
Medlemmar: 1316
Senaste medlemmen: shaithan
Forum
Senaste inlägget: Python problem (17:37 - Igår, av jla)
Wiki
Senaste ändringen:
HAR (rev: 49, tid: 22:56 - 4:e Augusti 2009)
Chatt
#blinkenlights @ Freenode
Webbchatt
Här hittar du både nya och begagnade kontorsmöbler och arbetsstolar.
Säljer och saluför backkamerasystem som ett säkert övervakningssystem för lastbilar och bussar.
Utbud av stora som små maskiner som kantpressverktyg, svetsar, handmaskiner m m.
Implantée au coeur du pays dans la région Centre, Nefab propose depuis plusieurs décennies à de nombreux clients internationaux des emballages sûrs et économiques.
Du hittar caparol butiker i hela Sverige.
Här är en hemsida om lediga lägenheter och bostäder. Det finns även studentlägenheter.
Arbetar med utbildning och kompetensutveckling på distans inom ett stort antal områden inom begreppet i-learning.
Köp din pool hos badvaruhuset.se
Rask Stenförädling har specialicerat sig på granit, skiffer och kalksten för tillverkning av badrumsbänkar och kök.
Här hittar ni information om telefonväxlar och systemtelefoner från både Panasonic och Ascotel.
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.