Forum huvudsida -> Programmering -> Python problem
Sidor: 1
| jla | 17:37 - 13:e Augusti 2009 | Post #1 | |
|
Medlem Inlägg: 26 Skicka PM |
Hej alla! Jag har programmerat i C++ ett tag och tänkte prova på Python lite men jag har ett problem! När jag ska ladda ner IDLE:n från http://python.org/download/ Så här långt så går det bra... Jag klickar på: •Python 2.6.2 Windows installer (Windows binary -- does not include source) och laddar ner .msi filen. Nu kommer problemet. När jag kör windows installer så står det: Windows® installer har stött på ett problem och måste avslutas. Och om jag säger att jag vill ha mer information så står det: AppName: msiexec.exe AppVer: 4.5.6001.22159 ModName: msihnd.dll ModVer: 3.1.4001.5512 Offset: 00025eaa Tack på förhand! /jla EDIT: Använder Windows XP. Senast redigerad 08:43 - 14:e Augusti 2009 |
|
| martin310 | 11:26 - 30:e Augusti 2009 | Post #2 | |
|
Medlem Inlägg: 234 Skicka PM |
Det ser ut som det blir något konstigt med Windows Installer(vad logiskt) (det programmet som kör .msi paketet). Så ladda ner .exe versionen (borde finnas en sådan). ------------------------- Hmm... Singnatur Hmmm... Crazy Banana Collectors Game Studios - eller är det Game Studio??? |
|
| Vitdom | 08:43 - 31:a Augusti 2009 | Post #3 | |
|
Medlem Inlägg: 106 Skicka PM |
Pröva ladda ner filen igen, det kan vara fel på den. Pröva också att uppdatera ditt exemplar av Windows Installer. Det finns på Microsofts nerladdnignssida här: http://www.microsoft.com/downloads/en/default.aspx |
|
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> Python problem
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2010-09-03 23:59
Vecka: 35
Besökare (Lista)
Inloggade: 1
Gäster: 22
Medlemmar (Lista)
Medlemmar: 1316
Senaste medlemmen: shaithan
Forum
Senaste inlägget: Python problem (17:37 - Igår, av jla)
Wiki
Senaste ändringen:
HAR (rev: 49, tid: 22:56 - 4:e Augusti 2009)
Chatt
#blinkenlights @ Freenode
Webbchatt
Behöver ni städhjälp efter flyttning? kontakta oss på Flyttdax.
Kjøp dine kontaktlinser fra Lenses4net. Raskt, billigt og enkelt.
Här kan ni köpa bläckpatroner och lasertoner till din bläckskrivare eller laserskrivare online.
Rockfoto.se:s specialitet har blivit bilder med anknytning till musik som artistfoto och scenbilder.
Timmerstugor, fritidshus, friggebodar, förråd, lekstugor och mer därtill! Hos PolarTrading hittar Du knuttimrade kvalitetsprodukter till marknadens bästa priser.
Här hittar du pooltillbehör i mängder. Allt från rengöring till säkerhetshandtag och extra jet.
Sharp kassaregister är fylld med kraftfulla och användbara funktioner. Den är ändå liten i formatet
För er som ska åka på smekmånad så erbjuder deluxe smekmånadspaket.
Om du är ute efter en rollup, vepor eller banderoller för profilering av ditt företag på ett professionellt sätt.
Träpersienner med stort användningsområde. Från mindre villafönster till seriekopplade fönsterpartier.
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.